tisdag 26 januari 2010

Boktips...

...är inget jag tänker ägna mig åt i någon större utsträckning. Men nu kan jag faktiskt inte låta bli! Martin rekommenderade den trots att den inte har ett dugg med Spitfire att göra...

Det här är kanske den bästa bok jag läst. Och är den inte bäst så kommer den lätt in på topp-fem, och jag har läst en j-a massa böcker!
Det här är en roman i svart-vitt, placerad i ett ständigt regnigt och dimmigt 50-tals Barcelona där alla män har långa rockar och hatt. Och den bevisar också att en story inte behöver vara trovärdig för att vara bra - det räcker att det är en j-igt bra story!
Läs den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det några ondskefulla nazister som figurerar i komplotten, som gärna får innehålla lite ockultism också? ;-)

Plast-Göran

Magnus sa...

Jo lite ockult är det nog. Nazism var aldrig riktigt på modet i Spanien, det kallades andra saker där. Men det är ingen fokus på politik i boken, och inga flygplan heller :-) !