tisdag 30 december 2014

Modellbygge 2014...

...förstår att ni väntat andlöst! Tre byggen klara, alltså kvar på den vanliga usla produktionstakten...


Monogram P-38M "Night Lightning" i 1/48 till Uffes Monogram-bord på Open. Byggd i "Monograms anda", dvs inga försök att få till ett "modernt resultat". Den blev förvånansvärt fin med små medel! Det finns en byggblogg här för den som vill vältra sig mer i Magnus plastböjelser!


Och så mitt livs första japanska maskin. Fine Molds Ki-100 i 1/72 som jag fick av Mark för många år sedan. Till största delen målade märkningar, saltvädring, nitar och lite annat kul. Här kan man fördjupa sig i det bygget.






Och till slut något som var LÅNGT utanför min komfortzon... Broncos Staghound i 1/35 med Nemrod-besättning och en övningsfigur från Wolf som också fick hänga med på ett hörn... Figurerna var inte lätta att måla men det var inte heller så omöjligt som jag hade befarat. Och mycket, mycket roligare än jag trodde också! Genom kameran så ser de lite grova ut men för blotta ögat så tycker jag de är helt OK. Men det är ju en bit kvar tills man blir Calvin Tan...

Inga kommentarer: